|
sharonvalk
|
Geplaatst op 18-01-2010, 11:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoi hoi allemaal
Afgelopen zomer hebben wij ons over 2 zwerfkatten ontfermt, nadat we ze een aantal keren voor onze deur hadden zien lopen, zwaar verwaarloosd , mager etc. Ik bespaar je de verdere details :-(. Nu is zijn ze inmiddels behoorlijk tonnetje rond geworden en vooral de rode dikkerd is ontzettend aanhankelijk en super lief en erg knuffelerig al zeg ik het zelf !!!
Na een aantal weken beseften we, dat we ze niet ons hele leven konden houden om de volgende redenen:
Ons gezin bestond zelf al uit een 6 jarige, driepotige kater genaamd Elvis, 3 jaar geleden meegenomen uit het Asiel in Ommen en een 3 jarige poes, genaamd Prestly, verassend!! Zij is afkomstig uit een nestje van een oud collega en hebben haar als kitten gekregen...
Het begon allemaal met een schaaltje voer en een bakje water voor onze deur.... maar al snel kregen we problemen met de buren i.v.m de overlast, kattenplas/stank etc. dus de voerbakjes verhuisde naar binnen richting onze garage...
In het begin konden we beiden katten in deze ruimte te eten en te drinken geven, dit kon alleen op deze plek omdat onze eigen katten niet samen konden met de andere 2 lieve stumpertjes.... Maar omdat we maar een ingang hadden via het kattenluik in de garagedeur naar binnen toe, moesten onze katten er toch zo nu en dan langsheen via de garage en dat ging niet zonder slag of stoot, zal ik je zeggen hahaha . Op een gegeven moment hebben we informatie ingewonnen bij een kattenpension en zijn daar gaan kijken, opzicht zag het er goed uit maar ze waren hun vrijheid kwijt en dat deed ons zo zeer dat we het toch maar weer geprobeerd hebben... een asiel moest ik niet aandenken, want er gaan verhalen de ronde dat als er een overschot is van beestjes, deze stumpers worden ingeslapen en dat risico willen we gewoonweg niet nemen en daarnaast zouden ze ook weer hun vrijheid kwijt zijn ... !! Dus toen een ander weg ingeslagen na ook alle onze vrienden/kennissen en familie gevraagd te hebben uit te kijken naar geïnteresseerden toen uiteindelijk iedereen op mijn werk een mailing gestuurd met het verhaal achter deze twee schatten van katten en in de hoop een nieuw goed tehuis voor ze samen te vinden .. helaas gelukkig wel veel medeleven maar niemand die serieus reageerde.. :-(
Nu zijn we bijna een half jaar verder, inmiddels lopen onze 4 schatjes wel in ons huis rond maar kunnen nog steeds niet met elkaar. Het gevolg is nu dat onze kleinste Prestly continu blaast en als de mogelijkheid zich aan doet behoorlijk uithaalt !! Het ergste is , is dat ze zich niet echt meer in ons huis op haar gemak voelt en nu helemaal alleen op een kussentje in onze garage slaapt en weinig bij ons ligt en boven in de woonkamer komt, Elvis aan de andere kant, lag altijd heerlijk op ons bedje te luieren en komt daar nu ook niet meer omdat de andere schatjes, bij ons op bed liggen... we hebben ze al een aantal keren weggejaagd, maar vinden dat ook weer zielig en willen alle 4 de katten gewoonweg alle ons liefde geven en het doet ons zo pijn dat dit niet lukt!!! Kortom het gaat nu echt niet meer .. ik ben bang dat onze 1e katjes straks van ons vervreemen omdat ze zich niet meer fijn voelen in hun eigen huisje en dat willen we absoluut voorkomen... Een Asiel etc. nog steeds geen optie in onze ogen en hopen we nu via deze weg een lief baasje te vinden voor beide katten... Wat ook nog een belangrijke rol speelt is, dat wij ook 5 maanden zwanger zijn en verwachten begin juni ons wondertje, het wordt dan hoogstwaarschijnlijk ook te druk met 4 dierenvriendjes en de baby... ook om de veiligheid te waarborgen want ze zijn alle 4 zoooo aanhankelijk en verwacht eigenlijk ook niet anders dat ze de kleine baby misschien wel willen beschermen en heelijk in het wiegje erbij komen liggen vooral de rode dikkerd, want die ligt bijna de hele dag te luieren en te kroelen , het wordt volgens mij dan ook een hele opgave op steeds te controleren of er geen katten op het babykamertje zijn en de deur goed dicht te houden...
Pfff het doet me echt pijn in mijn hart en kan wel janken dat we dit moeten maar dit is waarschijnlijk echt het beste...
Mocht je na dit hele lange verhaal nog steeds interesse hebben in onze lieve rode poes en/of witte kater ( het liefst samen want het zijn wel echte maatjes), laat het ons dan snel weten In ieder geval ontzettend bedankt voor het lezen van dit bericht en hopen snel van je te horen !!
Groetjes
Fam. Valk sharondeparon@hotmail.com
Dit bericht is gewijzigd op 18-01 13:08.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|